شنبه ۰۱ اردیبهشت ۰۳

یوسف پیامبر

۷۳۹ بازديد
یوسف پیامبر نام یک مجموعه تلویزیونی پیرامون زندگی یوسف و زلیخا به کارگردانی فرج‌الله سلحشور است. نخستین قسمت این سریال ۴۵ قسمتی جمعه ۷ تیر ماه ۱۳۸۷ ساعت ۲۲ پخش شد.

در سریال یوسف پیامبر مصطفی زمانی، محمود پاک نیت، کتایون ریاحی، جعفر دهقان، عباس امیری، جهانبخش سلطانی، رحیم نوروزی، مهوش صبرکن، الهام حمیدی، پروانه معصومی، لیلا بلوکات به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در این مجموعه مصطفی زمانی ایفاگر نقش یوسف است و نقش پدرش یعقوب را محمود پاک نیت ایفا می‌کند. شخصیت زلیخا که در حین مراحل فیلمبرداری بازیگر آن انتخاب شد را کتایون ریاحی و نقش عزیزمصر پوتیفار هم جعفر دهقان بازی کرده‌اند.

برای این سریال نسخه سینمایی هم تهیه شده که برای حضور در جشنواره‌های داخلی و خارجی استفاده شد. این سریال با کیفیت HD و ۱۰۸۰ پیکسل از شبکه تماشا در دی ماه سال ۹۶ پخش شد.این سریال در فروردین ماه سال ۹۸ با کیفیت HD از شبکه قرآن پخش شد.


محتویات
۱ داستان
۲ هزینه ساخت
۳ بازیگران اصلی سریال
۴ حاشیه‌ها
۴.۱ عدم پرداخت قبض‌های سالن‌های نمایش
۴.۲ انتقادها
۴.۳ نظر سلحشور دربارهٔ بازیگران سریال
۵ سریال یوسف در کشورهای دیگر
۶ پانویس
۷ پیوند به بیرون
داستان
زمانی که یعقوب، مردمان بنی‌اسرائیل را به معبود یگانه عالم فرا خوانده و از پرستش خدایان سرد و سنگی انذار می‌دهد؛ خداوند، پیامبر بعدی را در نسل او قرار داده و یوسف را به وی عطا می‌کند که در حسن و جمال، بی‌نظیر است. یوسف در کودکی رؤیای عجیبی می‌بیند؛ رؤیایی که در آن خورشید و ماه و ۱۱ ستاره برای او به سجده می‌افتند. یعقوب که این رؤیای عظیم را می‌شنود؛ به او توصیه می‌کند تا آن را از برادران خود پنهان کند. پس از چندی، برادران یوسف که به علاقه پدرشان نسبت به یوسف رشک می‌ورزیدند، او را به مصر و به مردم مصر ، وبه زلیخا همسر،ابن حوتب سوم میفروشند؛اما خداوند که اراده فرموده تا به واسطه یوسف، مردم را به راه نجات و هدایت دعوت نماید؛ او را از پستی چاه رهانیده و بلندی مقام و مرتبت عطا می‌نماید…

هزینه ساخت
مدیر سابق روابط عمومی این سریال در پی اختلاف با کارگردان و تهیه‌کننده آن فرج‌الله سلحشور گفت که کل مبالغ هزینه شده برای ساخت این سریال بیش از ۱۲ میلیارد تومان بوده‌است؛ که ۶ میلیارد تومان آن توسط صداوسیما و بقیه توسط شهرداری تهران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وزارت اقتصاد و دارایی پرداخت شده‌است.[۱] محمود احمدی‌نژاد هم برای این سریال هزینه‌هایی پرداخت. [نیازمند منبع]

کارگردان سریال (فرج‌الله سلحشور) با حضور در شبکهٔ جهانی جام جم ۳ ضمن تکذیب ادعای مدیر سابق روابط عمومی این سریال گفت مجموع هزینه‌های ساخت این سریال حدوداً ۷ میلیارد تومان بوده‌است.
منبع:wikipedia
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.