جمعه ۱۰ فروردین ۰۳

چراغ سر درب

۶۵۱ بازديد
چراغ نشانگر LED یا چراغ سر درب :
چراغ سر درب یک وسیله ی اخطار دهنده ست و با کمک نور به کسانی که در محیط هستند اطلاع رسانی می کند.
چراغ نشانگر LED دارای یک ورودی جهت مانیتور نموندن دتکتور است
بعد از تشخیص آتش سوزی توسط دتکتور ، چراغ نشانگر (سر درب) روشن می شود. با توجه به برد مناسبی که دارد می تواند با وجود مقدار زیای دود، نور کافی را جهت راهنمایی اشخاص گرفتار در آتش ارسال کند.
این چراغ ها معمولا بالای درب های خروجی نصب می شوند.
دو نوع چراغ سر درب داریم.
برخی از آن ها قابلیت نصب بر روی قاب را دارند و برخی دیگر قابلیت نصب بدون قاب را دارا هستند.
میزان نور ارسالی این چراغ ها با توجه به استانداردهای بین المللی تعیین می شود و با رنگ مشخصی که دارد برای آگاهی دادن به افراد حاضر در محیط حفاظت شده مورد استفاده قرار میگیرد.
چراغ و نشانگر درب حتما باید در مجاورت درب وروی یا خروجی یا بالای آن قرار بگیرد تا افراد حاضر در محیط مسیر خروجی را به راحتی پیدا کنند و با توجه به احتمال وجود غلظت بالای دود در محیط آتش سوزی باید میزان نور کافی را ایجاد کند تا فرد حادثه دیده بتواند با اولین بررسی محیطی متوجه نور قرمز و شدید چراغ سردرب شود و راه فرار از محل را به سادگی پیدا کند.

نوع دیگر استفاده از چراغ سردرب برای محیط ها و ساختمان هایی است که دارای اتاق ها فراوان هستند و اگر در یکی از اتاق ها اتفاقی بیافتد تشخیص اتاق حادثه به راحتی امکان پذیر نیست.
به همین منظور چراغ سردرب را با سنسورهای تشخیص دود و حرارت در داخل اتاق سری می بندند و آتش نشانان یا افراد حاضر بدون آنکه بدانند کدام اتاق دچار حادثه شده با دیدن نور بالای درب اتاق مطلع می شوند.
وب سایت : https://hoorzhina.com/ 
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.